Veelgestelde vragen

Hieronder vindt je de meest gestelde vragen en antwoorden over MijnDiAd. Andere vraag? Bekijk onze kennisbank of neem gerust contact met ons op.

Voor wie is MijnDiAd geschikt?

MijnDiAd richt zich op praktijken in de (complementaire) gezondheidszorg die werken zonder contracten met verzekeraars. Met MijnDiAd verstuurt u de facturen altijd rechtstreeks aan de cliënt. De cliënt kan vervolgens zelf de factuur declareren bij zijn zorgverzekeraar (indien er dekking is). MijnDiAd wordt o.a. gebruikt door acupuncturisten, natuurgeneeskundigen, cranio sacraal therapeuten, homeopaten, massagepraktijken en coaches.

Wat kost MijnDiAd?

De kosten voor MijnDiAd zijn eenvoudig en transparant. De actuele tarieven zijn te vinden op de pagina Tarieven.

Kan ik MijnDiAd ook gebruiken om een digitaal cliëntdossier bij te houden?

Zeker, MijnDiAd biedt o.a. de volgende mogelijkheden voor verslaglegging:

  1. Vragenlijsten maken en door cliënten digitaal laten invullen
  2. Notities op cliëntniveau vastleggen
  3. Een rapportage per consult kunnen invoeren
  4. Gebruik maken van sjablonen voor de rapportages en notities die u zelf kunt toevoegen en aanpassen
  5. Bestanden (bijvoorbeeld foto’s, brieven, onderzoeksuitslagen) aan het cliëntdossier toevoegen.

Klik hier voor meer info over dossiervoering.

Kunnen cliënten automatisch een afspraakherinnering ontvangen?

Jazeker, elke ochtend worden de afspraakherinneringen automatisch verstuurd. De herinneringen kunnen per e-mail (gratis) of SMS (zie tarieven) verstuurd worden.

Kan ik MijnDiAd ook op een iPad of andere tablet gebruiken?

Zeker, doordat MijnDiAd online software is kunt u met elk apparaat dat een internetverbinding en internetbrowser heeft inloggen en gebruik maken van MijnDiAd.

Moet ik zelf back-ups maken en updates installeren?

Omdat MijnDiAd een online programma is heeft u geen omkijken naar updates en back-ups. Wij maken elke nacht een back-up van al uw gegevens. Nieuwe updates van MijnDiAd voeren wij door zonder dat u er last van heeft. Geen omkijken naar back-ups en updates, u maakt altijd gebruik van de nieuwste versie van MijnDiAd.

Waarom moet ik een abonnement nemen? Kan ik MijnDiAd niet kopen?

We kiezen er heel bewust voor om MijnDiAd als abonnement aan te bieden. MijnDiAd wordt continue doorontwikkeld, er komen regelmatig updates beschikbaar.
Daarnaast kunnen we door te werken met een maandtarief goede support (via mail en telefoon) geven voor als u vragen heeft.

Kan ik ook facturen maken voor bedrijven of losse producten?

Zeker, als u bijvoorbeeld lesgeeft of producten verkoopt kunt u hier eenvoudig handmatig een factuur voor aanmaken in MijnDiAd. Deze kunt u vervolgens automatisch per e-mail versturen, uitprinten of automatisch laten versturen per post.

Kan ik ook trainingen/workshops en groepen met MijnDiAd plannen?

Ja, naast consulten en overige afspraken kun je ook groepen inplannen. Dit kan bijvoorbeeld voor workshops, trainingen, groepsbehandelingen en relatietherapie gebruikt worden.

Kan ik mijn cliënten ook met iDEAL laten betalen?

Zeker, u kunt een betaallink aan de factuur e-mail toevoegen waarmee de factuur direct via iDEAL kan worden voldaan. Zodra de cliënt betaald heeft wordt dit direct als betaling in MijnDiAd verwerkt.

Hoe zit het met de beveiliging en privacy van de gegevens die ik in MijnDiAd invoer?

Wij nemen de beveiliging en privacy van uw cliëntgegevens uiterst serieus. Wij hebben daarom diverse maatregelen genomen om uw gegevens zo goed mogelijk te beschermen. Hoe we hiermee omgaan hebben we uitgebreid beschreven op de pagina: Beveiliging en privacy

Kan ik mijn volledige boekhouding met MijnDiAd doen?

Met MijnDiAd kunt u facturen maken en uw praktijkuitgaven bijhouden. Dit is de basis van een goede boekhouding. De gegevens voor de BTW aangifte (omzetbelasting) kunnen in MijnDiAd getoond worden. MijnDiAd vormt de basis voor uw boekhouding en kan tijd besparen bij uw boekhouder, maar vervangt deze niet. Tevens is MijnDiAd te koppelen aan diverse boekhoudprogramma’s (e-Boekhouden, SnelStart, Exact Online en The Bookie) zodat samenwerken met de boekhouder nog makkelijker wordt.

Kan ik de geleverde zorg ook via VECOZO declareren via MijnDiAd?

Wij focussen op therapeuten en coaches die zonder contracten met verzekeraars werken. Daarom hebben we geen koppeling met VECOZO. Uiteraard kunnen cliënten een factuur vanuit MijnDiAd wel zelf declareren (mits ze voor de geleverde zorg verzekerd zijn) bij hun zorgverzekeraar. Het factuursjabloon kan zo ingesteld worden dat alles erop staat dat nodig is (AGB-codes, prestatiecodes, logo’s beroepsverenigingen) voor een vergoeding van de zorgverzekeraar.

Is het mogelijk om prestatiecodes op de factuur te zetten?

Ja, dit is geen enkel probleem. MijnDiAd is zo ingericht dat na het instellen van de afspraaktypes er zoveel mogelijk informatie vanzelf goed op de factuur komt te staan.

Moet ik alle betalingen handmatig vanuit mijn bankrekening verwerken?

Dit is niet nodig, u kunt de banktransacties downloaden bij uw bank. Vervolgens ‘leest’ MijnDiAd het bankbestand en zoekt de openstaande facturen erbij. Met één druk op knop verwerkt u vervolgens de betaling.

Of je koppelt MijnDiAd aan Mollie zodat cliënten met iDEAL kunnen betalen en de betalingen automatisch worden bijgewerkt.

Dit scheelt een hoop tijd ten opzichte van het handmatig invoeren van alle betalingen. Op dezelfde manier kunnen de praktijkkosten vanuit de banktransacties eenvoudig ingevoerd worden.

Kan ik MijnDiAd gebruiken in een praktijk met meerdere therapeuten?

Jazeker, er kunnen een onbeperkt aantal therapeuten aangemaakt worden die dezelfde cliëntadministratie delen. In de agenda kan gefilterd worden op de eigen afspraken of de afspraken van de hele praktijk.
Ook kunnen er groepen worden aangemaakt zodat therapeuten alleen toegang krijgen tot de eigen cliënten.

Is MijnDiAd geschikt voor meerdere praktijklocaties?

Ja, er kunnen verschillende locaties worden toegevoegd. Bij het plannen van een consult wordt aangegeven op welke locatie deze plaatsvindt. De afspraakbevestiging naar de cliënt bevat dan direct de juiste locatie.

Kan ik korting krijgen op de maandelijkse kosten?

Als u lid bent van een beroepsvereniging (of andere organisatie) waar wij een samenwerking mee hebben, krijgt u korting op het abonnement. Zie voor het overzicht de pagina Korting / Samenwerkingen.

Kan ik overstappen vanaf mijn huidige oplossing naar MijnDiAd?

Overstappen vanaf uw huidige oplossing is geen probleem. We kijken in overleg met u welke gegevens we kunnen overzetten naar MijnDiAd. Zie dit artikel voor meer info.

Kan MijnDiAd ook een website (inclusief e-mailadres) voor mijn praktijk maken?

Jazeker, we bieden naast MijnDiAd ook eenvoudige praktijkwebsites. Kijk voor meer informatie hierover op de pagina Praktijkwebsite.

Enthousiast geworden? Vraag direct een gratis probeer-omgeving aan. Heb je een andere vraag? Bekijk dan onze kennisbank of neem gerust contact met ons op.

Helaas, de link om uw omgeving aan te maken is verlopen of niet geldig. Wanneer u uw omgeving al heeft geactiveerd ga dan naar [uwpraktijknaam].mijndiad.nl.

Opnieuw probeer-omgeving aanvragen

Probeer 14 dagen geheel vrijblijvend!

  • Stap 1:
    Gegevens invullen
  • Stap 2:
    Omgeving aanmaken
Wat is uw voor- en achternaam? Gelieve een geldige voor- en achternaam in te voeren.
Wat is uw e-mailadres? Gelieve een geldig e-mailadres in te voeren.
Om verder te gaan dient u akkoord te gaan met de privacyverklaring.

Nog één stap verwijderd van 14 dagen geheel vrijblijvend proberen!

Wat is uw bedrijfsnaam? * Gelieve een bedrijfsnaam in te voeren.
Welk web-adres wilt u voor MijnDiAd gebruiken? *
https://
.
Dit web-adres gebruikt u om in te loggen op uw eigen MijnDiAd omgeving.
Vul hier het gewenste wachtwoord in * Minimaal 7 tekens met hierin minimaal 1 hoofdletter, 1 kleine letter en 1 cijfer
Vul het wachtwoord nogmaals in *
Wat is uw telefoonnummer?