Veelgestelde vragen
Voor wie is MijnDiAd geschikt?
MijnDiAd richt zich op praktijken in de (complementaire) gezondheidszorg die werken zonder contracten met verzekeraars. Met MijnDiAd verstuurt u de facturen altijd rechtstreeks aan de cliënt. De cliënt kan vervolgens zelf de factuur declareren bij zijn zorgverzekeraar (indien er dekking is). MijnDiAd wordt o.a. gebruikt door acupuncturisten, natuurgeneeskundigen, cranio sacraal therapeuten, homeopaten, masseurs en coaches.
Wat kost MijnDiAd?
Kan ik MijnDiAd ook gebruiken om een digitaal cliëntdossier bij te houden?
Zeker, MijnDiAd biedt de volgende mogelijkheden voor verslaglegging:
- Vragenlijsten maken en door cliënten digitaal laten invullen
- Notities op cliëntniveau vastleggen
- Een rapportage per consult kunnen invoeren
- Gebruik maken van sjablonen die u zelf kunt toevoegen en aanpassen
- Bestanden (bijvoorbeeld foto’s, brieven, onderzoeksuitslagen) aan het cliëntdossier toevoegen.
Kunnen cliënten automatisch een afspraakherinnering ontvangen?
Jazeker, elke dag om 10.00 versturen wij automatisch de afspraakherinneringen. Deze kunnen per e-mail (gratis) of SMS (€0,11 per bericht) verstuurd worden.
Kan ik MijnDiAd ook op een iPad of andere tablet gebruiken?
Zeker, doordat MijnDiAd een online oplossing is kunt u met elk apparaat dat een internetverbinding en internetbrowser heeft inloggen en gebruik maken van MijnDiAd.
Moet ik zelf back-ups maken en updates installeren?
Waarom moet ik een abonnement nemen? Kan ik MijnDiAd niet kopen?
Kan ik ook facturen maken voor bedrijven of losse producten?
Zeker, als u bijvoorbeeld lesgeeft of producten verkoopt kunt u hier eenvoudig handmatig een factuur voor aanmaken in MijnDiAd. Deze kunt u vervolgens printen, automatisch per e-mail versturen of door ons laten versturen per post.
Kan ik ook trainingen/workshops en groepen met MijnDiAd plannen?
Ja, naast consulten en overige afspraken kun je ook groepen inplannen. Dit kan bijvoorbeeld voor workshops, trainingen en groepsbehandelingen gebruikt worden.
Kan ik mijn cliënten ook met iDEAL laten betalen?
Zeker, u kunt een betaallink aan de factuur e-mail toevoegen waarmee de factuur direct via iDEAL kan worden voldaan. Zodra de cliënt betaald heeft wordt dit direct als betaling in MijnDiAd verwerkt.
Hoe zit het met de beveiliging en privacy van de gegevens die ik in MijnDiAd invoer?
Kan ik mijn volledige boekhouding met MijnDiAd doen?
Kan ik de geleverde zorg ook via VECOZO declareren via MijnDiAd?
Wij focussen op therapeuten die zonder contracten met verzekeraars werken. Daarom hebben we geen koppeling met VECOZO. Uiteraard kunnen cliënten een factuur vanuit MijnDiAd wel zelf declareren (mits ze voor de geleverde zorg verzekerd zijn) bij hun zorgverzekeraar. Het factuursjabloon kan zo ingesteld worden dat alles erop staat dat nodig is voor een vergoeding van de verzekeraar.
Is het mogelijk om prestatiecodes op de factuur te zetten?
Ja, dit is geen enkel probleem. MijnDiAd is zo ingericht dat na het instellen van de behandelingen er zoveel mogelijk informatie vanzelf goed op de factuur komt te staan.
Moet ik alle betalingen handmatig vanuit mijn bankrekening verwerken?
Dit is niet nodig, u kunt de banktransacties downloaden bij uw bank. Vervolgens ‘leest’ MijnDiAd het bankbestand en zoekt de openstaande facturen erbij. Met één druk op knop verwerkt u vervolgens de betaling. Dit scheelt een hoop tijd ten opzichte van het handmatig invoeren van alle betalingen. Op dezelfde manier kunnen de praktijkkosten vanuit de banktransacties eenvoudig ingevoerd worden.
Kan ik MijnDiAd gebruiken in een praktijk met meerdere therapeuten?
Jazeker, er kunnen een onbeperkt aantal therapeuten aangemaakt worden die dezelfde cliëntadministratie delen. In de agenda kan gefilterd worden op de eigen afspraken of de afspraken van de hele praktijk.
Alleen als u de cliënten niet wilt delen of een eigen administratie voert heeft u een losse MijnDiAd omgeving nodig.
Is MijnDiAd geschikt voor meerdere praktijklocaties?
Ja, er kunnen verschillende locaties worden toegevoegd. Bij het plannen van een consult wordt aangegeven op welke locatie deze plaatsvindt. De afspraakbevestiging naar de cliënt bevat dan direct de juiste locatie.
Kan ik korting krijgen op de maandelijkse kosten?
Kan ik overstappen vanaf mijn huidige oplossing naar MijnDiAd?
Overstappen vanaf uw huidige oplossing is geen probleem. We kijken in overleg met u welke gegevens we kunnen overzetten naar MijnDiAd.
Kan MijnDiAd ook een website (inclusief e-mailadres) voor mijn praktijk maken?
Jazeker, we bieden naast MijnDiAd ook eenvoudige praktijkwebsites. Kijk voor meer informatie hierover op de pagina Praktijkwebsite.
Enthousiast geworden? Vraag direct een gratis probeer-omgeving aan. Heeft u een andere vraag? Neem dan gerust contact met ons op.