Algemene voorwaarden
Versie: 1.3
Datum: 15 januari 2025
Samenvatting
Ter informatie hebben wij een aantal punten uit de Algemene voorwaarden uitgelicht. Deze punten zijn ter algemene informatie en zijn niet juridisch bindend.
- Wij houden al uw vertrouwelijke informatie geheim.
- Wij zijn verantwoordelijk voor de werking en onderhoud van de software.
- Wij houden het recht de software te wijzigen (functies toevoegen/aanpassen en verwijderen). Onderhoud doen we zo veel mogelijk buiten kantoortijden.
- Wij mogen werkzaamheden laten verrichten door derden.
- Wij blijven eigenaar van de software, u krijgt het recht de software te gebruiken.
- Wij mogen onze prijzen aanpassen, als u het daar niet mee eens bent kunt u MijnDiAd altijd opzeggen.
Artikel 1 – Definities
In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:
1. MijnDiAd: de partij die de licentie verstrekt voor gebruik van de Software, zoals beschreven in artikel 2 van deze algemene (licentie)voorwaarden;
2. Klant: de persoon of organisatie waarmee MijnDiAd een Overeenkomst heeft of wil sluiten;
3. Gebruiker: werknemers en andere personen die voor de Klant werken en die de Software mogen gebruiken;
4. Overeenkomst: elke afspraak tussen MijnDiAd en Klant, waarbij MijnDiAd de Klant toestemming geeft om de Software te gebruiken;
5. Duurovereenkomst: een Overeenkomst, zoals bedoeld in lid 4, die langer dan één maand duurt en waarbij Partijen zich verplichten om een langere tijd prestaties aan elkaar te leveren;
6. Partij(en): zowel de Klant als MijnDiAd, samen of afzonderlijk;
7. Schriftelijk(e): communicatie per post of e-mail, of elke handeling in een elektronische omgeving (zoals een webapp) die bedoeld is om een juridische handeling te verrichten;
8. Derde(n): andere personen of organisaties die geen deel uitmaken van deze Overeenkomst;
9. Software: de Software die door MijnDiAd in gebruik wordt gegeven.
Artikel 2 – Identiteit van MijnDiAd
Bedrijfsnaam: MijnDiAd B.V.
KvK-nummer: 85542156
Artikel 3 – Omschrijving Licentie
1. MijnDiAd geeft de Klant toestemming om de Software te gebruiken voor de werkzaamheden die de Klant uitvoert. Dit noemen we het niet-exclusieve gebruiksrecht.
2. Klant mag de Software niet door andere personen of bedrijven laten gebruiken, behalve door hun eigen medewerkers of personeel.
3. Klant mag de Software alleen op een andere manier gebruiken dan zoals bedoeld in lid 1, als dit eerst is afgesproken met MijnDiAd. MijnDiAd moet daarvoor Schriftelijk toestemming hebben gegeven. Deze toestemming moet je hebben voordat je de Software gaat gebruiken.
4. Als de Software op de verkeerde manier wordt gebruikt of door iemand die daar geen bevoegdheid voor heeft, is dat de verantwoordelijkheid van de Klant.
5. Na het sluiten van deze Overeenkomst zal MijnDiAd de Klant toegang geven tot de Software. Deze toegang wordt elektronisch gegeven.
Artikel 4 – Algemene Bepalingen
1. Deze algemene voorwaarden gelden voor alles wat MijnDiAd aanbiedt en afspreekt. Ze gelden ook voor elke afspraak tussen MijnDiAd en de Klant.
2. De Overeenkomst kan ook via internet worden gesloten. Deze voorwaarden zijn in te zien op de website van MijnDiAd.
3. Andere algemene voorwaarden gelden alleen als Partijen dat Schriftelijk afspreken.
4. Wijzigingen van deze algemene voorwaarden zijn alleen geldig als Partijen dit Schriftelijk afspreken.
5. Als MijnDiAd niet altijd streng eist dat deze voorwaarden worden nageleefd, blijven de voorwaarden toch van kracht.
6. Als een bepaling uit deze voorwaarden niet redelijk en billijk is, of onredelijk bezwarend is, zal die voorwaarde worden aangepast zodat hij redelijk blijft.
7. MijnDiAd mag andere personen of bedrijven inschakelen om de Overeenkomst uit te voeren.
8. Wettelijke regels uit artikel 7:404 en/of 7:407 lid 2 BW gelden niet. Dit betekent dat de Overeenkomst niet door een specifieke persoon bij MijnDiAd uitgevoerd hoeft te worden. MijnDiAd is ook niet verantwoordelijk voor fouten als de taak samen met anderen wordt uitgevoerd.
9. Het kan zijn dat de Gebruiker een bepaling uit deze voorwaarden schendt. De Klant is hiervoor volledig verantwoordelijk en aansprakelijk. Wanneer dit gebeurt, is de Boete (artikel 20) gelijk verschuldigd.
10. Alle bepalingen in deze algemene voorwaarden gelden ook voor de Gebruikers.
Artikel 5 – Het Aanbod
1. Als een aanbod een beperkte tijd geldig is of aan bepaalde voorwaarden is verbonden, staat dit duidelijk in het aanbod.
2. Het aanbod bevat een complete en precieze omschrijving van de aangeboden Software. De beschrijving is zo gedetailleerd, dat Klant goed begrijpt wat er wordt aangeboden. Als MijnDiAd afbeeldingen gebruikt, laten deze goed zien hoe de aangeboden Software eruitziet.
3. Als er een duidelijke fout in het aanbod staat, zoals een verkeerd bedrag, hoeft MijnDiAd zich niet aan die verkeerde prijs te houden.
Artikel 6 – De Overeenkomst
1. De Overeenkomst ontstaat op het moment dat Klant het aanbod aanvaardt en voldoet aan de voorwaarden, zoals het aanvaarden van deze algemene voorwaarden, de verwerkersovereenkomst en de privacyverklaring.
2. Als het aanbod vrijblijvend is, kan MijnDiAd het binnen vierentwintig uur intrekken.
3. Als een bepaling uit deze algemene voorwaarden of uit een Overeenkomst ongeldig blijkt te zijn of wordt vernietigd, blijven de andere regels gewoon gelden. Partijen zullen dan samen een nieuwe voorwaarde maken, die zoveel mogelijk lijkt op de oude, niet-geldige voorwaarde.
4. Als MijnDiAd twijfelt of de Klant de Overeenkomst na zal komen, bijvoorbeeld vanwege financiële problemen, kan MijnDiAd besluiten de Overeenkomst niet uit te voeren. MijnDiAd zal de Klant hierover Schriftelijk informeren.
5. Als de Klant misbruik maakt van de Software, kan MijnDiAd de toegang tot de Software weigeren.
6. De Klant kan geen gebruikmaken van het recht om betalingen op te schorten of te verrekenen als hij handelt in uitoefening van beroep of bedrijf.
7. Deze algemene voorwaarden gelden ook voor toekomstige en/of aanvullende overeenkomsten.
8. Afgesproken leveringstermijnen zijn richtlijnen, geen strikte deadlines. Als MijnDiAd de termijn overschrijdt, heeft de Klant geen recht op schadevergoeding.
9. Als de Klant het aanbod elektronisch heeft aanvaard, bevestigt MijnDiAd dit direct per e-mail. Dit verandert niets aan het recht van MijnDiAd om het aanbod in te trekken, zoals beschreven in punt 2 van dit artikel.
Artikel 7 – Ontbinding
1. Als de Klant:
a. één of meer van de verplichtingen niet, niet op tijd, of niet goed nakomt;
b. failliet wordt verklaard;
c. (voorlopige) surseance en/of uitstel van betaling aanvraagt;
d. het bedrijf gaat liquideren, of
e. in de situatie komt dat een deel van haar vermogen in beslag wordt genomen
mag MijnDiAd de Overeenkomst uitstellen of direct beëindigen. MijnDiAd hoeft de Klant hier niet van tevoren over te informeren. Zij zal wel de beëindiging Schriftelijk mededelen. MijnDiAd kan ook kosten, schade en rente vorderen.
2. Als de Overeenkomst wordt beëindigd door overmacht (onvoorziene problemen), moet MijnDiAd betaald worden voor:
a. het werk dat zij al hebben gedaan;
b. de investeringen die zijn gemaakt;
c. de kosten voor de tijd dat de Software beschikbaar was.
3. De Overeenkomst wordt voor onbepaalde tijd afgesloten tenzij er schriftelijk andere afspraken zijn gemaakt.
4. Als je een Overeenkomst voor onbepaalde tijd wilt opzeggen, moet je dat schriftelijk doen en minimaal één maand van tevoren melden. De opzegtermijn van één kalendermaand begint op de eerste dag van de volgende kalendermaand.
Artikel 8 – Aansprakelijkheid
1. MijnDiAd is niet aansprakelijk voor indirecte en directe schade.
2. MijnDiAd is alleen aansprakelijk als het komt door opzet of bewuste roekeloosheid van MijnDiAd.
3. Als MijnDiAd toch aansprakelijk is, ondanks wat er in dit artikel staat, is de schadevergoeding maximaal het bedrag dat voor de Overeenkomst is afgesproken (exclusief BTW), tot een maximum van €3.000,- (drieduizend euro).
4. Het bedrag van de schadevergoeding zal nooit hoger zijn dan €3.000,- (drieduizend euro) en nooit hoger dan het bedrag dat de verzekering van MijnDiAd betaalt.
5. Onder directe verstaan we alleen:
a. Redelijke kosten die de Klant moet maken om te zorgen dat MijnDiAd doet wat is afgesproken. Deze kosten worden niet vergoed als de Overeenkomst door of op verzoek van Klant wordt ontbonden.
b. Redelijke kosten om het oude systeem te blijven gebruiken als MijnDiAd niet op tijd heeft geleverd, verminderd met eventuele besparingen door de vertraging.
c. Kosten die redelijk zijn om uit te zoeken wat de oorzaak en de grootte van de schade is, zolang deze schade onder deze voorwaarden valt.
d. Redelijke kosten om schade te voorkomen of te beperken, als de Klant kan laten zien dat deze kosten echt hebben geholpen.
6. Klant vrijwaart MijnDiAd voor eventuele claims van Derden die schade hebben door de uitvoering van de Overeenkomst.
7. Bij een Duurovereenkomst die langer dan zes maanden duurt, wordt het afgesproken bedrag berekend op basis van de vergoedingen (zonder BTW) van de zes maanden voorafgaand aan de gebeurtenis die de schade heeft veroorzaakt.
8. De Klant moet MijnDiAd zo snel mogelijk Schriftelijk informeren over schade. Schadevergoeding kan binnen 12 (twaalf) maanden na de schade worden gevraagd.
9. MijnDiAd is niet verantwoordelijk voor schade door hulppersonen, zoals beschreven in artikel 6:76 van het Burgerlijk Wetboek.
10. MijnDiAd is niet verantwoordelijk voor schade door onjuiste of onvolledige informatie van de Klant, of als deze informatie te laat is gegeven.
Artikel 9 – Overmacht
1. MijnDiAd is niet verantwoordelijk als ze haar verplichtingen niet kan nakomen door dingen die buiten haar controle liggen. Dit kunnen dingen zijn zoals problemen met leveranciers, stroom- of internetstoringen, computervirussen, grote kabelbreuken, hacks en hardware storingen, brand(gevaar), (dreigend) oorlogsgevaar, pandemieën, epidemieën, quarantaines, ziekteverzuim, arbeidsongeschiktheid, stakingen en overheidsmaatregelen.
2. Als MijnDiAd door zulke problemen haar verplichting niet na kan komen, worden deze verplichtingen tijdelijk stopgezet. Als de situatie 14 (veertien) dagen duurt, kunnen beide Partijen de Overeenkomst Schriftelijk volledig of gedeeltelijk ontbinden. In dat geval hoeft MijnDiAd geen schadevergoeding te betalen, zelfs niet als ze voordeel heeft gehad bij de situatie.
Artikel 10 – Garantie en verplichtingen
1. Beide Partijen garanderen dat zij de bevoegdheid hebben om deze Overeenkomst te sluiten.
2. MijnDiAd zorgt ervoor dat de Software en/of diensten voldoen aan:
1. wat er in de Overeenkomst staat;
2. de specificaties die in het aanbod zijn genoemd;
3. de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid;
4. wet- en regelgeving op het moment dat de Overeenkomst wordt gesloten.
3. Als de Klant problemen ontdekt met de Software of als iemand anders claimt rechten op de Software te hebben, moet de Klant MijnDiAd gelijk informeren.
4. MijnDiAd heeft geen controle over de gegevens die de Klant of Gebruiker in de Software invoert. MijnDiAd is dus niet verantwoordelijk voor onjuiste of incomplete gegevens door (onjuiste) invoer.
5. De Klant is zelf verantwoordelijk voor een goede en stabiele internetverbinding en omgeving om de Software te kunnen gebruiken.
6. De Klant mag zijn rechten of verplichtingen uit deze Overeenkomst niet overdragen aan Derden.
7. De Klant mag de kennis die hij via de Software heeft verkregen niet gebruiken om vergelijkbare Software te maken die lijkt op de Software van MijnDiAd.
8. De Klant mag de Software en de informatie over auteurschap of vertrouwelijkheid in de Software niet veranderen of verwijderen.
9. De Klant mag de Software alleen gebruiken voor zijn eigen bedrijf of organisatie. Tenzij Schriftelijk anders afgesproken, mag de Klant de Software niet voor andere doeleinden gebruiken.
10. MijnDiAd heeft een inspanningsverbintenis ten aanzien van de nakoming van de Overeenkomst en de levering van de Software. Dit houdt in dat MijnDiAd haar best doet om de Overeenkomst na te komen en de Software te leveren, maar geen garanties kan geven over het resultaat. Als Partijen het resultaat willen vastleggen, moet dit Schriftelijk en moet het resultaat objectief meetbaar zijn.
11. MijnDiAd belooft niet specifiek hoe vaak de Software beschikbaar zal zijn. MijnDiAd zal haar best doen om de Software zo vaak mogelijk beschikbaar te houden, tenzij anders Schriftelijk afgesproken.
12. MijnDiAd mag een controle uitvoeren bij de Klant om te kijken hoe de Software wordt gebruikt.
Artikel 11 – Vergoedingen en tarieven
1. Alle bedragen zijn in euro’s en exclusief omzetbelasting en andere kosten die door de overheid worden opgelegd. Dit tenzij anders is afgesproken.
2. MijnDiAd mag elk jaar de prijzen verhogen om de inflatie te compenseren.
3. MijnDiAd kan de prijzen ook tijdens de Overeenkomst aanpassen. Als de prijs verandert (en dit niet door inflatie komt), mag de Klant de Overeenkomst opzeggen. De Klant moet dan de opzegtermijn volgen zoals beschreven in art. 7.4.
4. Als er een prijsopgave is met meerdere onderdelen, betekent akkoord gaan met die prijsopgave niet automatisch dat MijnDiAd elk onderdeel van de Overeenkomst zal uitvoeren. Kortingen en speciale aanbiedingen gelden niet voor toekomstige Overeenkomsten.
Artikel 12 – Betaling en facturering
1. De Klant moet de factuur binnen 30 (dertig) dagen betalen, tenzij Schriftelijk anders is afgesproken.
2. Betaling gebeurt via automatische incasso, tenzij Schriftelijk anders is afgesproken.
3. Als de Klant verkeerde betaalgegevens doorgeeft, moet zij dit direct aan MijnDiAd melden.
4. De Klant is automatisch in verzuim als hij niet op tijd betaalt, zonder dat MijnDiAd hem daarvoor een waarschuwing hoeft te geven. Bij te late betaling moet de Klant wettelijke (handels)rente betalen boven op het verschuldigde bedrag. MijnDiAd kan ook extra kosten voor terugboekingen van incasso’s of handmatige overboekingen in rekening brengen.
5. Als er een (redelijk vermoeden van) faillissement, liquidatie, surseance van betaling of een schuldsanering volgens de WSNP is, moeten alle openstaande bedragen onmiddellijk worden betaald. Dit geldt ook voor de verplichtingen van Klant tegenover MijnDiAd.
6. MijnDiAd mag de toegang tot de Software ontzeggen aan de Klant en zijn Gebruikers als er niet betaald is.
Artikel 13 – Klachten
1. De Klant moet alles wat MijnDiAd levert zo snel mogelijk controleren op gebreken. Als de Klant binnen 2 (twee) maanden nadat hij het gebrek heeft ontdekt geen klacht meldt bij MijnDiAd, gaat MijnDiAd ervan uit dat alles in orde is en werkt zoals afgesproken.
2. Als de producten of diensten van MijnDiAd niet voldoen aan wat in de Overeenkomst staat, moet de Klant MijnDiAd direct informeren. MijnDiAd krijgt dan minstens 4 (vier) weken om samen met de Klant een oplossing te vinden.
3. De Klant moet kunnen laten zien dat de klacht over (een deel van) de Overeenkomst of over de Software gaat.
4. Klachten stellen de Klant niet vrij van zijn betalingsverplichting.
Artikel 14 – Overdracht
1. De Klant mag zijn rechten en verplichtingen uit deze Overeenkomst niet overdragen aan iemand anders, zonder vooraf Schriftelijke toestemming van MijnDiAd te krijgen.
Artikel 15 – Meerwerk
1. Als MijnDiAd extra werk doet dat niet in de oorspronkelijke Overeenkomst staat, moet de Klant daar extra voor betalen. De Klant kan vragen om een aparte Overeenkomst voor dit extra werk.
2. De Klant begrijpt dat extra werkzaamheden of prestaties, de oorspronkelijke doelen en verwachtingen kunnen veranderen.
3. Als een vast bedrag is afgesproken voor de dienstverlening, zal MijnDiAd de Klant altijd van tevoren Schriftelijk informeren over de kosten van het extra werk.
Artikel 16 – Intellectuele eigendom
1. Alle rechten op ontwerpen, tekeningen, documenten, gegevens, offertes, afbeeldingen, modellen en informatie over de Software zijn van MijnDiAd.
2. De Klant en Gebruikers mogen zonder Schriftelijke toestemming van MijnDiAd geen kopieën maken, deze delen met anderen, gebruiken of aanpassen.
3. MijnDiAd mag de naam en het logo van de Klant gebruiken voor referentie of promotie, tenzij de Klant hier bezwaar tegen maakt.
Artikel 17 – Beheer en onderhoud van de Software
1. MijnDiAd mag altijd wijzigingen aanbrengen in de Software. We proberen dit vooral buiten kantooruren te doen. Als er direct wijzigingen nodig zijn om de diensten werkend te houden, kunnen we dit ook tijdens kantooruren doen.
2. De Klant moet de Software gebruiken zoals een zorgvuldige en verantwoordelijke Gebruiker dat zou doen.
3. De Klant is verantwoordelijk voor elk gebruik van de Software, ook als dat ongeoorloofd of onbevoegd is. De Klant moet ervoor zorgen dat alleen geautoriseerde Gebruikers de Software gebruiken en mag de gebruiksrechten niet delen.
4. De Klant en Gebruikers moeten altijd de aanwijzingen en instructies van MijnDiAd volgen over het gebruik van de Software.
5. Als een wijziging veel aanpassingen van de Klant vereist, laten we dit zo snel mogelijk weten. De Klant kan de Overeenkomst beëindigen vanaf de datum van de wijziging, maar krijgt geen schadevergoeding.
6. MijnDiAd kan de Software tijdelijk uitschakelen of het gebruik beperken zonder vooraf te waarschuwen, als dit nodig is voor onderhoud of verbeteringen. De Klant krijgt geen schadevergoeding of compensatie.
7. MijnDiAd zal de Software regelmatig bijwerken.
8. MijnDiAd kan de Overeenkomst ontbinden als de Klant de voorgestelde update niet accepteert.
9. MijnDiAd bepaalt of een actie onder een update valt en of dit extra kosten met zich meebrengt. We zullen de Klant daar tijdig en Schriftelijk over informeren.
Artikel 18 – Dataopslag
1. MijnDiAd slaat geen persoonlijke gegevens op, tenzij we daar Schriftelijk afspraken over maken met de Klant. We kunnen wel e-mailadressen en namen van actieve accounts opslaan. Ook adres- en bedrijfsgegevens worden opgeslagen voor facturen.
2. MijnDiAd kan de input-bestanden die de Klant in de Software plaatst bekijken. De Klant blijft verantwoordelijk voor alle bestanden die zij in de Software plaatst.
3. Als de Klant daarom vraagt, zal MijnDiAd vertrouwelijke bestanden verwijderen.
4. MijnDiAd zal zich inspannen om data te beschermen tegen verlies, diefstal en beschadiging. We nemen passende maatregelen, rekening houdend met de kosten en techniek. MijnDiAd is nooit aansprakelijk voor een eventueel dataverlies, diefstal en/of beschadiging daarvan.
Artikel 19 – Geheimhouding
1. Klant moet alle informatie van MijnDiAd die te maken heeft met de Overeenkomst vertrouwelijk houden. Dit geldt voor informatie die als vertrouwelijk is aangemerkt, of waarvan het duidelijk is dat het vertrouwelijk is, gelet op de aard van de informatie.
2. De Klant mag vertrouwelijke informatie van MijnDiAd alleen delen als de wet of een rechter het verplicht. In dat geval moet de Klant MijnDiAd altijd eerst op de hoogte stellen.
3. De Klant mag vertrouwelijke informatie alleen delen met Gebruikers als dat nodig is om de Software te gebruiken.
4. Vertrouwelijkheid geldt niet voor informatie die openbaar beschikbaar is, zoals op de website van MijnDiAd. De Klant mag wel vertellen dat de Software van MijnDiAd bestaat.
Artikel 20 – Boetebeding
1. Als de Klant regels overtreedt uit artikel 3, 10, 16, 17 of 19, is hij aan MijnDiAd meteen een boete verschuldigd. De hoogte van de boete hangt af van de overtreding, maar kan maximaal € 25.000, – (vijfentwintigduizend euro) per overtreding zijn.
2. MijnDiAd kan daarnaast ook vragen om schadevergoeding, zowel geheel als gedeeltelijk.
Artikel 21 – Toepasselijk recht
1. Op overeenkomsten tussen MijnDiAd en de Klant is alleen het Nederlands recht van toepassing.
2. Problemen proberen de Partijen eerst samen en in goed overleg op te lossen. Als dat niet lukt, beslist de rechter in het gebied waar MijnDiAd is gevestigd.
Artikel 22 – Nawerking
1. De afspraken uit deze algemene voorwaarden en de Overeenkomst blijven ook na het beëindigen van de Overeenkomst van kracht. Dit geldt voor afspraken die daarvoor bedoeld zijn.
Artikel 23 – Wijziging of aanvulling
1. MijnDiAd kan deze algemene voorwaarden veranderen of aanvullen. Als dat gebeurt, zal MijnDiAd de Klant op tijd informeren.
2. Er moet minimaal 30 (dertig) dagen zitten tussen de melding van de veranderingen en de dag waarop de nieuwe voorwaarden ingaan.