Update 3.36 – Digitale brievenbus

Beschikbaar vanaf: 4 september 2023

1. Digitale brievenbus voor e-mail – Nieuw!

Eén van de meest gevraagde functies is nu in BETA beschikbaar in MijnDiAd! Je kunt e-mails doorsturen naar MijnDiAd en de e-mail vervolgens koppelen aan een cliënt of contact.

In onze kennisbank staat de uitleg om deze functie te gebruiken: Digitale brievenbus (inkomende mail)

2. Pinnen gekoppeld aan MijnDiAd – Nieuw!

MijnDiAd heeft nu een koppeling met de pinapparaten die Mollie aanbiedt. Met een pinapparaat van Mollie kun je pinnen eenvoudig mogelijk maken in jouw praktijk.
Het factuurbedrag wordt automatisch doorgestuurd naar het pinapparaat en bij een succesvolle pinbetaling wordt dit direct in MijnDiAd verwerkt!

Klik hier voor meer informatie over pinnen via MijnDiAd.

3. Agenda – Uitbreidingen

  • Je kunt nu instellen dat op nationale feestdagen de online agenda standaard geblokkeerd wordt. Je stelt dit in via Instellingen -> Agenda -> Rooster / Planner.
    Klik rechts op Opties en vink ‘Cliënten mogen geen afspraken plannen op nationale feestdagen’ aan. 
  • Je kunt nu een afspraak van een bepaald afspraaktype laten plannen zonder dat deze in de online planner staat.
    Hierdoor kun je nu bepaalde afspraaktypes zo instellen dat ze standaard niet gepland kunnen worden, maar dat jij specifieke cliënten wel een link kunt sturen om dit type afspraak te plannen.
    Je vindt deze optie via Instellingen -> Afspraaktypes / Trajecten. Klik rechts op Afspraaktypes -> Wijzig.
    Selecteer bovenin de tab ‘Online plannen’ en vink onderin ‘Alleen in te plannen via de unieke link’ aan. Op dezelfde plek vind je de link die je met de betreffende cliënt(en) kunt delen.
  • In het cliëntdossier is bovenin onder Consulten de tab Trajecten toegevoegd. Hiermee kun je zien welke traject(en) een cliënt volgt en/of gevolgd heeft.
  • Bij het starten van een traject kun je nu ook een deel van de vervolgconsulten inplannen. Vink hiervoor ‘Vervolg consulten plannen’ aan en klik op een voorgestelde datum/tijd om deze te verwijderen.

4. Dossier – Uitbreidingen

  • In het zoekvenster bovenin wordt nu ook het cliëntnummer getoond. Ook kun je het cliëntnummer laten tonen in het cliëntoverzicht. Je zet dit aan via de knop met de 3 puntjes in het cliëntoverzicht.
  • Je kunt nu ook zoeken op BSN via Uitgebreid zoeken.
  • Het veld ‘Intake datum’ bij het wijzigen van de cliëntgegevens is nu niet meer verplicht om in te vullen.
  • Het is nu mogelijk een documentsjabloon te dupliceren. Klik hiervoor op het pijltje bij de knop Wijzig en klik op Dupliceer.
  • Klachten- en diagnosecodes voor diëtiek zijn toegevoegd. Je zet deze aan via Instellingen -> Dossier -> Cliënt instellingen -> Klachten. Zet hier ‘Diagnosecodelijst voor diëtiek’ aan om de codelijst te gebruiken voor klachten.
  • Bij bepaalde CSI-codes wordt nu automatisch een melding getoond als het maximale aantal consulten overschreden wordt.
  • Er is nu een zoekoptie voor de Bibliotheek zodat je makkelijker kan zoeken in sjablonen en vragenlijsten die door andere klanten gedeeld zijn.

5. Financieel /facturatie – Uitbreidingen

  • Een losse factuur aanmaken doe je nu via het linkermenu Facturatie en vervolgens de groene knop ‘Factuur aanmaken’
  • Het verbruik van een strippenkaart en tegoedbonnen kan nu getoond worden op de factuur. Op die manier kan de cliënt op de factuur zien hoeveel strippen of tegoed er nog beschikbaar is. Je stelt dit in per strippenkaart/tegoedbon.
    Klik hier voor meer informatie over strippenkaarten.
    Klik hier voor meer informatie over tegoedbonnen.
  • In het overzicht Facturatie -> Factureer afspraken zijn nu filters toegevoegd zodat je hier op locatie en behandelaar kunt filteren.
  • Bij het maken van een losse factuur kun je ook consulten toevoegen. Het is daar nu (na het selecteren van een cliënt als ontvanger) ook mogelijk toekomstige consulten te selecteren en factureren.

6. Communicatie

  • Een beoordelingsverzoek voor een traject kan nu handmatig gestuurd worden via een consult dat onderdeel uitmaakt van het traject.
  • Bij het sturen van een bulk bericht kan nu ook een cliëntgroep geselecteerd worden.
  • Voor de Videobellen per minuut-module zijn nieuwe functies toegevoegd. Je kunt nu de achtergrond blurren, het video en audioapparaat zelf kiezen en de cliënt kan het gesprek nu ook fullscreen weergeven.

7. Kleine optimalisaties doorgevoerd, onder andere:

  • In de Cliëntomgeving is nu een apart onderdeel Rapportages toegevoegd. Op deze plek kan de cliënt de voor hem beschikbare rapportages teruglezen.
  • Recepten kunnen nu achteraf nog gefactureerd worden. Ook is het nu mogelijk om recepten te verwijderen.
  • Er is een nieuw blokje voor het Dashboard beschikbaar. Hiermee worden alle consulten getoond waar nog geen rapportage bij is ingevuld en/of nog geen factuur voor is aangemaakt.
  • Waarschijnlijk heb je het al gezien, het linkermenu heeft een update gekregen! Hier lees je meer over de doorgevoerde verbeteringen.
  • Diverse kleine problemen opgelost en optimalisaties doorgevoerd.

Heb je vragen over deze update? We horen het graag! Neem gerust contact met ons op.

Helaas, de link om uw omgeving aan te maken is verlopen of niet geldig. Wanneer u uw omgeving al heeft geactiveerd ga dan naar [uwpraktijknaam].mijndiad.nl.

Opnieuw probeer-omgeving aanvragen

Probeer 14 dagen geheel vrijblijvend!

  • Stap 1:
    Gegevens invullen
  • Stap 2:
    Omgeving aanmaken
Wat is uw voor- en achternaam? Gelieve een geldige voor- en achternaam in te voeren.
Wat is uw e-mailadres? Gelieve een geldig e-mailadres in te voeren.
Om verder te gaan dient u akkoord te gaan met de privacyverklaring.

Nog één stap verwijderd van 14 dagen geheel vrijblijvend proberen!

Wat is uw bedrijfsnaam? * Gelieve een bedrijfsnaam in te voeren.
Welk web-adres wilt u voor MijnDiAd gebruiken? *
https://
.
Dit web-adres gebruikt u om in te loggen op uw eigen MijnDiAd omgeving.
Vul hier het gewenste wachtwoord in * Minimaal 7 tekens met hierin minimaal 1 hoofdletter, 1 kleine letter en 1 cijfer
Vul het wachtwoord nogmaals in *
Wat is uw telefoonnummer?