Update 2.11 – iDEAL betalingen, tekenen en facturen per post versturen

Beschikbaar vanaf: 27 maart 2018

In deze update hebben we naast veel kleine verbeteringen een aantal nieuwe modules geïntroduceerd. Omdat deze modules niet voor iedereen relevant zijn hebben we ervoor gekozen een apart tarief te rekenen voor de modules. De modules kunnen per maand aan- en uitgezet worden en worden alleen in rekening gebracht als deze zijn ingeschakeld.

1. iDEAL betalingen

Het is nu mogelijk om cliënten met iDEAL te laten betalen! Hierdoor wordt het de cliënt gemakkelijk gemaakt en wordt de betaling ook automatisch verwerkt in MijnDiAd. Erg handig voor als je cliënten achteraf laat betalen. We maken hiervoor gebruik van betaalprovider Mollie. Je hebt een zakelijke rekening en een KvK nummer nodig om iDEAL betalingen mogelijk te maken.

De kosten voor het gebruik van iDEAL zijn €3 per maand + de kosten per transactie bij Mollie (momenteel €0,35 incl BTW / €0,29 ex BTW).
Om hiervan gebruik te maken volg je de stappen in het volgende artikel: iDEAL gebruiken

2. Tekenen

Om ook digitaal te kunnen tekenen hebben we een tekenmodule ontwikkeld. Hiermee is het mogelijk om digitaal tekeningen te maken om bijvoorbeeld iets uit te leggen aan de cliënt. Er kan daarbij ook gebruik worden gemaakt van een achtergrond-afbeelding (onderlegger). Zo kan bijvoorbeeld een afbeelding van een lichaam gebruikt worden waarop vervolgens getekend kan worden. Tekenen is te vinden in het cliëntdossier en in het consultscherm.

De module kun je 14 dagen gratis uitproberen, als het bevalt kan de module worden ingeschakeld. De maandelijkse kosten voor deze module zijn €3,00.

3. Factuur kan automatisch per post verzonden worden

We hebben een nieuwe verzendmethode voor facturen. Bij het maken van een losse factuur kan nu ook ‘Automatisch versturen per post’ gekozen worden. Wij zorgen dan dat de factuur geprint en verzonden wordt via PostNL. De kosten per factuur bedragen €1,50. Voor dit bedrag wordt de factuur in kleur geprint en in een vensterenvelop naar de cliënt verzonden.
Een stuk sneller dan zelf printen, postzegels plakken en naar de brievenbus brengen!

4. Concept-facturen en nieuw factuursjabloon 

Als je via ‘Factuur aanmaken’ een factuur aanmaakt is het mogelijk deze als concept op te slaan en later af te maken. Zo kunnen facturen worden aangevuld met meerdere producten of diensten die je geleverd hebt en aan het einde van de maand verstuurd worden.

Daarnaast hebben we een nieuw standaard factuursjabloon gemaakt:

 

Als je dit nieuwe sjabloon wilt gebruiken, ga naar Instellingen –> Factuur sjabloon. Klik op ‘Wijzig’ achter het factuusjabloon dat je wilt aanpassen en klik vervolgens op ‘Ontwerp aanpassen’.

4. Veel kleine verbeteringen doorgevoerd, onder andere:

  • Boekhouders hebben geen rechten meer op taken die door behandelaren en waarnemers zijn aangemaakt
  • Er zijn verschillende logo’s toegevoegd aan de logokiezer bij het instellen van het factuursjabloon
  • Voor nieuwe probeer-omgevingen zijn een aantal stappen toegevoegd die eenvoudig doorlopen kunnen worden
  • De geboortedatum van cliënten kan nu ook in de agenda getoond worden
  • Er kunnen nu meerdere bestanden tegelijk in het cliëntdossier worden geupload
  • Bij losse facturen kunnen nu bijlages aan de e-mail die wordt verzonden worden toegevoegd
  • Uitbreidingen van de instelmogelijkheden voor online afspraken plannen
  • Diverse kleine problemen opgelost.

Heb je vragen vragen over deze update? We horen het graag! Neem gerust contact met ons op.

Probeer 14 dagen geheel vrijblijvend!

Wat is uw voor- en achternaam? Gelieve een geldige voor- en achternaam in te voeren.
Wat is uw e-mailadres? Gelieve een geldig e-mailadres in te voeren.
Om verder te gaan dient u akkoord te gaan met de privacyverklaring.