De kogel is door de kerk: je gaat je eigen praktijk starten! Een mooie én dappere keuze.
Maar voordat je kunt beginnen met ondernemen, zijn er nog wat zaken te regelen. We
geven je 5 essentiële tips voor een succesvolle start van jouw praktijk.

1. Schrijf een ondernemingsplan

Je hebt besloten om een eigen praktijk te starten. Maar welke diensten ga je leveren? Wat wordt je bedrijfsactiviteit? En wat voor type ondernemer ben je eigenlijk? Met het schrijven van een ondernemingsplan wordt dit helder. Krijg inzicht door branche- en marktonderzoek te doen en breng je geldzaken in kaart met een financieel plan. Een ondernemingsplan is niet verplicht, maar wel zinvol voor een goede start.

 

2. Bedenk een naam voor je bedrijf

Als ondernemer in de zorg wil je je natuurlijk onderscheiden. Daarvoor heb je allereerst een pakkende bedrijfsnaam nodig. Een goede bedrijfsnaam is makkelijk te onthouden, voldoet aan de regels en is uniek. Check daarom eerst of de naam die je in gedachten hebt nog beschikbaar is. Dat doe je via ‘zoeken’ op kvk.nl.

software voor coaches

3. Meld je aan bij de juiste instanties

Nu je een bedrijfsnaam en eventueel ondernemingsplan hebt, is het tijd om je in te schrijven bij de KVK. Je kiest een rechtsvorm en legt vast welke bedrijfsactiviteiten je gaat uitvoeren. De KVK stuurt jouw gegevens door naar de Belastingdienst. Meld je wel zelf aan voor de
Wtza (Wet toetreding zorgaanbieders). Ook is het slim om je aan te sluiten bij een beroepsvereniging in jouw vakgebied.

4. Open een zakelijke rekening

Je geldzaken op orde hebben, draagt bij aan het succes van je onderneming. Een zakelijke rekening helpt hierbij. Zo houd je jouw privé en zakelijke inkomsten en uitgaven gescheiden. Bovendien zorgt een zakelijke rekening voor een professionele uitstraling en is het efficiënt voor je administratie. Ook koppel je een zakelijke rekening eenvoudig aan boekhoudprogramma’s of praktijksoftware.

5. Houd uitgaven en cliëntgegevens bij

Binnenkort open je de deuren van jouw praktijk en staan er – als het goed is – betalende cliënten op de stoep. Ongetwijfeld ga je ook investeringen maken. Begin daarom direct met het bijhouden van uitgaven en inkomsten. Bedenk een systeem waarin je cliëntgegevens kunt verwerken en opslaan. Met praktijksoftware voor therapeuten beschik je onder andere over facturatie software, een praktijkagenda en een online cliëntendossier.

Ontdek de MijnDiAd Startersactie 


– Speciaal voor startende praktijken (<1 jaar KvK registratie)
– Meer tijd voor cliënten, minder tijd bezig met administratie
– De enige praktijksoftware die al je dagelijkse administratie aankan
– Altijd een team van medewerkers klaar om je te ondersteunen met MijnDiAd

Handboek voor complementaire praktijkvoering

Wil jij handige, concrete tips voor het professionaliseren van jouw praktijk? Sta jij bijvoorbeeld stil bij de marketing, omgang met privacy, beveiliging en andere onderwerpen die niet je vak zijn, maar wel op orde moeten zijn?

Helaas, de link om uw omgeving aan te maken is verlopen of niet geldig. Wanneer u uw omgeving al heeft geactiveerd ga dan naar [uwpraktijknaam].mijndiad.nl.

Opnieuw probeer-omgeving aanvragen

Probeer 14 dagen geheel vrijblijvend!

  • Stap 1:
    Gegevens invullen
  • Stap 2:
    Omgeving aanmaken
Wat is uw voor- en achternaam? Gelieve een geldige voor- en achternaam in te voeren.
Wat is uw e-mailadres? Gelieve een geldig e-mailadres in te voeren.
Om verder te gaan dient u akkoord te gaan met de privacyverklaring.

Nog één stap verwijderd van 14 dagen geheel vrijblijvend proberen!

Wat is uw bedrijfsnaam? * Gelieve een bedrijfsnaam in te voeren.
Welk web-adres wilt u voor MijnDiAd gebruiken? *
https://
.
Dit web-adres gebruikt u om in te loggen op uw eigen MijnDiAd omgeving.
Vul hier het gewenste wachtwoord in * Minimaal 7 tekens met hierin minimaal 1 hoofdletter, 1 kleine letter en 1 cijfer
Vul het wachtwoord nogmaals in *
Wat is uw telefoonnummer?