Update 3.34 – Taken herhalen & facturen veilig verzenden

Beschikbaar vanaf: 21 april 2023

1. Agenda / takenlijst – Uitbreidingen

  • Voor online afspraken maken en de Consult planner is er een optie toegevoegd: “Toon alleen mogelijkheden voor- en na reeds geplande afspraken”.
    Hiermee zorg je ervoor dat er alleen gepland kan worden op dagen waar al afspraken gepland staan rondom andere consulten. Je kunt dit instellen via Instellingen -> Agenda -> Rooster / Planner. Klik rechts op Opties en stel de gewenste optie in bij ‘Beschikbare tijdstippen voor afspraken’.
  • Het is nu ook mogelijk terugkerende taken aan te maken. Zo kun je bijvoorbeeld een maandelijkse taak maken voor het bijwerken van je administratie of het werken aan de zichtbaarheid van je praktijk. Klik hier voor meer informatie over het werken met de takenlijst.
  • Het voltooien van taken vanuit de agenda gaat nu makkelijker.
  • Bij de Consult planner is het nu ook mogelijk om ‘Geen voorkeur’ te selecteren bij de behandelaar. Op die manier kun je zelf makkelijk een plek vinden bij de behandelaar die als eerste ruimte heeft.

2. Financieel – Uitbreidingen

  • Betalingen via een tegoedbon of strippenkaart worden op de factuur nu hetzelfde getoond als een pin- of contante betaling.
  • Het tonen van extra informatie op facturen aan contacten is vereenvoudigd. Er is nu 1 invoerveld (“Extra veld op factuur”) waarin je eventueel extra gegevens voor op de factuur kunt invullen.
  • Indien je gebruik maakt van de module beveiligde berichten, dan kun je nu ook een link in je e-mailsjabloon toevoegen om de factuur te openen. De factuur wordt dan niet meer als bijlage meegestuurd, maar als link in de mail toegevoegd. Klik hier voor meer info over de mogelijkheden voor het beveiligd versturen van facturen.
  • Bij het maken van een offerte kun je nu ook makkelijker ontvangers selecteren en aanpassen. De werking is nu hetzelfde als bij het maken van facturen.
  • Bij het versturen van een factuurherinnering of het opnieuw versturen van een factuur kun je nu zelf de ontvangers selecteren.

3. Dossier – Uitbreidingen

  • Notities in het cliëntdossier kunnen nu ook geprint worden.
  • Het toevoegen van tekst in het onderdelen Tekenen in het cliëntdossier is veranderd. Je kunt nu de tekstgrootte instellen bij het toevoegen van tekst.
  • Bij het verwijderen van een document dat ondertekend is kun je nu het document + de ondertekende versie(s) in één keer verwijderen.
  • Ingevulde gegevens in de online afspraakplanner en in het beveiligd contactformulier blijven nu bewaard nadat je deze aan een cliëntdossier hebt gekoppeld.

4. Communicatie – Uitbreidingen

  • Bij het opstellen van beveiligde berichten kun je nu ook Notities en rapportages uit het cliëntdossier invoegen in het bericht. Klik hiervoor op de knop ‘Rapportages invoegen’ bij het opstellen van een bericht.
  • Het scherm voor het versturen van beveiligde berichten is aangepast. Je kunt nu met een vinkje instellen of het bericht met of zonder extra code verstuurd wordt.
  • Indien de afspraakbevestigingen geheel worden uitgeschakeld in de instellingen, dan worden deze ook nooit meer gestuurd.
  • Vanuit een consult kun je via het vliegtuigicoontje nu ook handmatig een afspraakherinnering versturen.
  • Je kunt vanuit het cliëntdossier nu een mail sturen naar meerdere ontvangers. Op die manier kun je bijvoorbeeld ook direct de relaties van een cliënt mailen.

5. Technische update – Verbetering

  • We hebben de techniek van de ‘voorkant’ van MijnDiAd van een grote update voorzien. Dit was een noodzakelijke update waarbij we de gehele applicatie opnieuw moesten testen. Daarom zijn er de afgelopen periode minder nieuwe functies beschikbaar gekomen.
  • Ook zijn we op de achtergrond bezig de server architectuur te verbeteren. Zo zijn de klantdatabases over meerdere servers gespreid en zijn we momenteel nog bezig om de applicatie en de opslag van bestanden te verbeteren.

6. Kleine optimalisaties doorgevoerd, onder andere:

  • Het is nu mogelijk meer onderdelen in het formulier voor de wachtlijst verplicht te stellen.
  • Via de zoekoptie bovenin kun je nu ook zoeken naar contacten.
  • Diverse kleine problemen opgelost en optimalisaties doorgevoerd.

Heb je vragen over deze update? We horen het graag! Neem gerust contact met ons op.

Helaas, de link om uw omgeving aan te maken is verlopen of niet geldig. Wanneer u uw omgeving al heeft geactiveerd ga dan naar [uwpraktijknaam].mijndiad.nl.

Opnieuw probeer-omgeving aanvragen

Probeer 14 dagen geheel vrijblijvend!

  • Stap 1:
    Gegevens invullen
  • Stap 2:
    Omgeving aanmaken
Wat is uw voor- en achternaam? Gelieve een geldige voor- en achternaam in te voeren.
Wat is uw e-mailadres? Gelieve een geldig e-mailadres in te voeren.
Om verder te gaan dient u akkoord te gaan met de privacyverklaring.

Nog één stap verwijderd van 14 dagen geheel vrijblijvend proberen!

Wat is uw bedrijfsnaam? * Gelieve een bedrijfsnaam in te voeren.
Welk web-adres wilt u voor MijnDiAd gebruiken? *
https://
.
Dit web-adres gebruikt u om in te loggen op uw eigen MijnDiAd omgeving.
Vul hier het gewenste wachtwoord in * Minimaal 7 tekens met hierin minimaal 1 hoofdletter, 1 kleine letter en 1 cijfer
Vul het wachtwoord nogmaals in *
Wat is uw telefoonnummer?