Update 3.32 – Mijn praktijk

Beschikbaar vanaf: 2 december 2022

1. Mijn praktijk – Nieuw!

We hebben een nieuw onderdeel toegevoegd: Mijn praktijk. Met deze functie kun je eenvoudig algemene praktijkinformatie opslaan en delen met andere gebruikers!

Je maakt de informatie aan via Instellingen –> Bedrijfsgegevens –> Mijn praktijk. Elke gebruiker kan de voor hem toegankelijk gemaakte informatie vervolgens inzien door op de eigen naam –> ‘Mijn praktijk’ te klikken.

Klik hier voor meer informatie over deze nieuwe functie.

2. Agenda – Uitbreidingen

  • De instellingen van privé-agenda’s die in MijnDiAd gekoppeld kunnen worden kun je nu ook vanuit de Agenda beheren. Klik hiervoor in de agenda rechtsboven op Opties –> ‘Privéagenda instellingen’
  • Bij het accepteren van een afspraakverzoek vanuit de online planner kun je nu direct een traject starten. Ook bij het omzetten van een overige afspraak kun je nu direct een traject starten.
  • Het workshop scherm is verbeterd. Hierdoor kun je makkelijker de rapportage per deelnemer inzien via de tabbladen onderin.
  • Vanuit de workshop kun je nu eenvoudig een beveiligd bericht sturen naar alle deelnemers via de Verstuur knop bovenin.
  • Je kunt nu geavanceerde herhaalpatronen instellen voor overige afspraken en roosterblokken. Zo kun je nu bijvoorbeeld ook maandelijkse overige afspraken plannen. Deze functie is nog in BETA.

3. Dossier / Communicatie – Uitbreidingen

  • We zijn overgestapt op een nieuwe Nederlandse mailprovider. Alle e-mails vanuit MijnDiAd worden nu verzonden door deze nieuwe partij. Hiermee hopen we spam-problemen te voorkomen en hebben we een betere support bij eventuele problemen.
  • Er is een icoontje toegevoegd in de tekstverwerker (Notities en Rapportages) waarmee altijd zichtbaar is of de tekst al automatisch is opgeslagen. Bij een vinkje is de tekst opgeslagen. Je kunt ook op het vinkje klikken om handmatig op te slaan.
  • De volgorde van de meerkeuze en selectie opties bij Extra cliëntvelden en vragen in vragenlijsten kan nu aangepast worden.
  • Bij het sturen van een losse e-mail vanuit het cliëntdossier wordt nu vanzelf je ingestelde e-mailhandtekening ingevoegd.
  • Bij Middelen zijn dosis-opties uitgebreid met Ampul en Maatbeker. Ook is er een zoekoptie toegevoegd aan het Dosis-veld.
  • Bij het selecteren van de ontvangers bij een beveiligd bericht kun je nu eenvoudig relaties van de cliënt toevoegen als ontvanger.

4. Beveiliging / autorisatie – Uitbreidingen

  • De toegang tot Instellingen kan nu per rol ingesteld worden.
  • Je kunt gebruikers met de rol Assistent nu ook aan een cliëntgroep koppelen zodat ze alleen de toegewezen cliëntdossiers kunnen inzien.
  • Je kunt nu instellen of gebruikers alleen hun eigen agenda mogen zien of ook de agenda van andere gebruikers. Je stelt dit in via Instellingen –> Gebruikers / Rechten –> Rechten.

5. Financieel – Uitbreidingen

  • Je kunt nu voor het Niet gekomen tarief per afspraaktype (no-show) instellen dat BTW vrijgesteld gebruikt wordt.
  • Vanuit Facturatie –> Factuur aanmaken kun je nu ook een workshop selecteren om te factureren. Klik hiervoor op het pijltje naast de groene knop Consult.
  • Bij het factureren op basis van afspraaktijd kun je nu ook zelf instellen per hoeveel minuten je wilt factureren. Je stelt dit in via Instellingen –> Afspraaktypes. Als je bijvoorbeeld kiest voor 10 minuten en je afspraak duurt 30 minuten, dan wordt als aantal 3 op de factuur gezet.
  • Voor trajecten met een totaalprijs kan nu ook een afwijkende naam voor op de factuur worden ingesteld.
  • Je kunt nu zelf instellen of de afspraken die onderdeel uitmaken van het traject wel of niet op de factuur getoond moeten worden.
    Klik hier voor meer info over het instellen van trajecten.

6. Veel kleine optimalisaties doorgevoerd, onder andere:

  • Bij tabellen met veel gegevens kun je op diverse plekken via ‘meer opties’ bulk wijzigingen doorvoeren. Je kunt nu ook eenvoudig alle items (als er meer dan 1 pagina aan items is) selecteren.
  • De ‘Alle producten’ categorie voor de webshop kun je nu zelf in- of uitschakelen.
  • Er kunnen nu maximaal 100 algemene praktijkbestanden worden toegevoegd.
  • Diverse kleine problemen opgelost en optimalisaties doorgevoerd.

Heb je vragen over deze update? We horen het graag! Neem gerust contact met ons op.

Probeer 14 dagen geheel vrijblijvend!

Wat is uw voor- en achternaam? Gelieve een geldige voor- en achternaam in te voeren.
Wat is uw e-mailadres? Gelieve een geldig e-mailadres in te voeren.
Om verder te gaan dient u akkoord te gaan met de privacyverklaring.