Update 3.22 – Voorraad uitbreiding, afspraken afzeggen en wachtlijst uitbreidingen

Beschikbaar vanaf: 23 november 2021

1. Voorraadbeheer Uitbreiding

Het voorraadbeheer van producten is flink uitgebreid zodat het makkelijker wordt overzicht over je voorraad te houden. De volgende verbeteringen zijn doorgevoerd:

  • Per product kan nu de inkoopprijs worden vastgelegd. Zo krijg je een beter inzicht in de opbrengsten per product.
  • Per product kan een minimumvoorraad worden ingesteld. Zo krijg je voorraad overzicht een beter beeld van de producten die je moet bestellen.
  • Producten die aan een consult gekoppeld zijn, maar nog niet zijn gefactureerd worden gereserveerd zodat de actuele voorraad accurater is.

Bekijk artikel in de kennisbank over Producten & Voorraad

2. Beoordelingen publiceren Nieuw!

Maak je gebruik van de Beoordelingen in MijnDiAd? Dan kun je de beoordelingen (waarvoor toestemming is gegeven) nu eenvoudig op je website publiceren. Je kunt meerdere beoordelingen of losse beoordelingen op je website plaatsen. 

Een cliënt kan nu ook automatisch een mail ontvangen na het plaatsen van een beoordeling. Deze e-mail kun je inschakelen via Instellingen –> Communicatie –> E-mail instellingen –> Algemeen –> ‘Verstuur e-mail naar cliënt na insturen beoordeling’.

Klik hier voor meer informatie over het gebruik van Beoordelingen.

3. Middelen en recepten Uitbreidingen

Deze nieuwe module is inmiddels in gebruik genomen door een aantal therapeuten. We ontvangen veel goede verbeterpunten voor deze module. We hebben zoveel mogelijk feedback van hen inmiddels verwerkt!

  • Na het aanmaken van een recept kun je de voorgeschreven middelen direct factureren.
  • Er is een aparte tab gemaakt van Recepten waar alle gemaakte recepten getoond worden.
  • Recepten kunnen makkelijk herhaald worden.
  • Het versturen van recepten via een beveiligd bericht of e-mail is nu mogelijk.
  • Bij het maken van recepten kunnen eenvoudig eerder voorgeschreven middelen geselecteerd worden.
  • Vanuit een consult kunnen nu ook eenvoudig middelen worden toegevoegd en gefactureerd.
  • De volgorde van middelen op een recept kan nu worden aangepast.

Voor alle informatie: Middelen, medicijnen en recepten maken

4. Financieel Uitbreidingen

  • De meest gebruikte betaalmethode wordt nu automatisch geselecteerd bij het klikken op ‘Reeds voldaan’ bij een consult.
  • Aan offertes kunnen nu ook behandelingen en trajecten worden toegevoegd.
  • Een factuur met producten en/of regels kan nu eenvoudig herhaald worden. Open de factuur en klik op ‘Herhaal factuur’ om een nieuwe factuur aan te maken op basis van de eerder verstuurde factuur.
  • Op een trajectfactuur met een totaalprijs kan nu ook het tarief per consult getoond worden.
  • Bij de factuur detailweergave is nu een logboek toegevoegd zodat eenvoudig terug te zien is wanneer de factuur is aangemaakt, verzonden en er betalingen zijn geregistreerd.

5. Communicatie / wachtlijst – Uitbreiding

  • In het overzicht van Beveiligde berichten is nu een filter toegevoegd zodat je bij meerdere gebruikers eenvoudig je eigen berichten kunt filteren.
  • Berichten kunnen nu automatisch gearchiveerd worden na een zelf te bepalen aantal maanden.
  • Na het inschrijven op de wachtlijst kan er automatisch een bevestigingsmail naar de cliënt gestuurd worden.
  • Berichten aan andere ontvangers kunnen nu ook aan een cliëntdossier gekoppeld worden. Klik hiervoor bij het bericht op de knop met de 3 puntjes rechts bovenin –> ‘Koppel aan cliëntdossier’
  • Vanuit het cliënt overzicht kan nu ook een beveiligd bericht aan groep cliënten gestuurd worden. Klik op de knop met de 3 puntjes –> Bulk opties. Selecteer de juiste cliënten en klik op ‘Verstuur bulk bericht

6. Agenda – Verbeteringen

  • Er zijn optimalisaties doorgevoerd waardoor de online afspraken planner sneller de beschikbare tijden laat zien.
  • Bij het inschrijven op de wachtlijst kun je cliënten nu meer keuze-opties geven: er kan een behandeling, behandelaar, locatie en voorkeursdag worden opgegeven door de cliënt.
  • Vanaf nu kun je cliënten ook laten inschrijven op een workshop traject dat reeds gestart is.
  • De afspraakwijzigings e-mail kan nu altijd gestuurd worden (ook als bijvoorbeeld alleen de locatie gewijzigd wordt).
  • De weergave van overige afspraken kan nu worden aan- en uitgezet. Klik rechts bovenin de agenda op Opties om de weergave van overige afspraken in- en uit te schakelen.
  • Je kunt cliënten nu de optie bieden om zelf afspraken online af te zeggen. Klik hier voor meer info.

7. Dossier- Uitbreidingen

  • Je kunt nu je eigen handtekening toevoegen onder je gebruikersinstellingen. Op deze manier kun je de handtekening eenvoudig invoegen in documenten / akkoordverklaringen of recepten.
  • Het wachtwoord dat een cliënt kan instellen om later de vragenlijst af te ronden kun je nu voor de cliënt op een ander wachtwoord instellen (handig als de cliënt het wachtwoord is vergeten).
  • De grafische weergave van de Relaties in het cliëntdossier is verbeterd.
  • Er zijn nieuwe relatiesoorten toegevoegd: Ex-partner, Vriend/kennis en Doorverwijzer. Klik hier voor meer info over Relaties vastleggen.

8. Veel kleine optimalisaties doorgevoerd, onder andere:

  • In de Statistieken over cliënten worden nu ook statistieken over Extra velden van het type meerkeuze  en selectie getoond. Zo kun je bijvoorbeeld eenvoudig zien hoeveel cliënten via een bepaalde route bij je zijn binnengekomen.
  • Gebruikersaccounts die al langer dan 3 maanden bestaan waarbij de twee-staps-verificatie niet is ingeschakeld worden vanaf nu automatisch geblokkeerd. De hoofdgebruiker kan de account weer activeren.
  • Onder Bedrijfsgegevens kunnen nu eenvoudiger de organisaties worden geselecteerd waarbij je bent aangesloten, tevens is de Logokiezer voor factuursjablonen verbeterd.

Heb je vragen over deze update? We horen het graag! Neem gerust contact met ons op.

Helaas, de link om uw omgeving aan te maken is verlopen of niet geldig. Wanneer u uw omgeving al heeft geactiveerd ga dan naar [uwpraktijknaam].mijndiad.nl.

Opnieuw probeer-omgeving aanvragen

Probeer 14 dagen geheel vrijblijvend!

  • Stap 1:
    Gegevens invullen
  • Stap 2:
    Omgeving aanmaken
Wat is uw voor- en achternaam? Gelieve een geldige voor- en achternaam in te voeren.
Wat is uw e-mailadres? Gelieve een geldig e-mailadres in te voeren.
Om verder te gaan dient u akkoord te gaan met de privacyverklaring.

Nog één stap verwijderd van 14 dagen geheel vrijblijvend proberen!

Wat is uw bedrijfsnaam? * Gelieve een bedrijfsnaam in te voeren.
Welk web-adres wilt u voor MijnDiAd gebruiken? *
https://
.
Dit web-adres gebruikt u om in te loggen op uw eigen MijnDiAd omgeving.
Vul hier het gewenste wachtwoord in * Minimaal 7 tekens met hierin minimaal 1 hoofdletter, 1 kleine letter en 1 cijfer
Vul het wachtwoord nogmaals in *
Wat is uw telefoonnummer?