1. Beoordelingen / feedback vragen NIEUW!
Met deze nieuwe optie kun je cliënten automatisch om een beoordeling of feedback vragen na een consult of workshop. Cliënten kunnen een beoordeling tussen de 1 en 5 sterren geven en tevens is er ruimte om feedback in te voeren. Deze nieuwe optie is gratis beschikbaar voor alle klanten!
Klik hier voor meer info over het instellen Beoordelingen.

2. Akkoordverklaringen – Uitbreiding
- Je kunt Akkoordverklaringen nu ook voor een deel van jouw cliënten gebruiken. Als je bijvoorbeeld een specifieke behandelovereenkomst hebt voor een bepaalde groep cliënten, dan kun je deze nu ook als Akkoordverklaring toevoegen.
- Je kunt nieuwe cliënten nu ook middels een digitale handtekening akkoord laten gaan. Na het invullen van de NAW-gegevens kan de cliënt dan direct de betreffende akkoordverklaring tekenen.
Klik hier voor meer uitleg over het instellen van Akkoordverklaringen.
3. Cliëntomgeving – Uitbreidingen
De Cliëntomgeving is een extra module die je optioneel kunt inschakelen. Zie voor meer info: Cliëntomgeving.
- Nieuwe cliënten kun je nu direct uitnodigen voor het aanmaken van een account voor de Cliëntomgeving. Selecteer hiervoor bij het uitnodigen van een cliënt de optie: ‘Cliëntomgeving en gegevens aanvullen’.
- Je kunt rapportages nu ook beschikbaar maken in de Cliëntomgeving. Vink hiervoor bij de rapportage ‘Toon rapportage in cliëntomgeving’ aan. Alleen als dit vinkje aanstaat kan de cliënt de rapportage inzien.
- Je kunt cliënten nu zelf Metingen laten invoeren in de Cliëntomgeving. Activeren doe je via Instellingen –> Communicatie –> Cliëntomgeving. Zet hier het vinkje bij ‘Cliënten mogen zelf metingen invoeren’.
4. Dossier – Uitbreidingen
- De knop ‘Toon rapportages’ heeft een extra optie gekregen zodat rapportages ook aan de onderkant of rechterkant (bij grotere schermen) getoond kunnen worden.
- Het opslaan en bewerken van documenten is verbeterd zodat per ongeluk niet opslaan bijna niet meer mogelijk is.
- Document maken: er zijn diverse optimalisaties doorgevoerd zodat de PDF beter klopt met de versie zoals deze in de tekstverwerker getoond wordt.
- Alle landen wereldwijd zijn nu beschikbaar bij het wijzigen van de cliëntgegevens. Als je cliënten uit andere landen behandeld kun je het Land-veld inschakelen via Instellingen –> Dossier –> Cliënt instellingen –> ‘Toon land veld’.
- Nieuwe metingen toegevoegd: Glucose en HbA1C
5. Agenda – VERBETERINGEN
- Een afspraakbevestigingsmail bij een traject bevat nu alle geplande data en tijdstippen van alle geplande consulten.
- Het tijdstip van afspraakherinneringen kan nu ingesteld worden op 7.00, 8.00 en 9.00.
- Je kunt workshop deelnemers nu eenvoudig een e-mail sturen. Open hiervoor de workshop, klik op het vliegtuig icoontje en klik op ‘Nieuwe e-mail’ om de mail op te stellen en te versturen.
6. Financieel – VERBETERINGEN
- Het Facturatie blokje in het consult scherm is verbeterd, waardoor deze nu ook beter toont op kleinere schermformaten.
- Er kan nu een QR-code op de factuur getoond worden waarmee de cliënt direct kan betalen. Je hebt hiervoor iDEAL-betalingen nodig. Daarna kun je de QR-code toevoegen aan de betalingszin in het factuursjabloon.
- Op een offerte kan nu ook een BTW specificatie getoond worden.
- Bij een factuur herinneringsmail kan nu ook een extra bijlage (naast de factuur die het betreft) worden toegevoegd.
- Het factureren van trajecten met een totaalprijs is verbeterd. Consulten kunnen nu makkelijker binnen het traject verplaatst worden en er kan een afwijkend tarief worden gebruikt.
7. Veel kleine verbeteringen doorgevoerd, onder andere:
- Op het inlogscherm kun je nu ook inloggen door op de Enter toets te drukken.
- De takenlijst in het Dashboard kan nu ook gefilterd per gebruiker.
- Een cliënt met de status Inactief kan nu ook op de Wachtlijst geplaatst worden.
- MijnDiAd heeft een nieuw lettertype gekregen dat beter leesbaar is op schermen.
Heb je vragen over deze update? We horen het graag! Neem gerust contact met ons op.