Update 3.14 – E-mailhandtekening, berichten uitbreidingen, adresaanvulling

Beschikbaar vanaf: 4 november 2020

1. Automatisch adres op basis van postcode / huisnummer NIEUW!

Misschien heb je het al gezien, maar vanaf nu hoef je voor Nederlandse adressen alleen nog maar de postcode en het huisnummer in te vullen. Het adres wordt dan automatisch ingevuld!

2. Dossier – VERBETERINGEN

  • Er zijn vanaf nu gesplitste weergaves mogelijk in het cliëntdossier. Op deze manier kun je een vragenlijst, document of bestand onder of naast het Rapportage-scherm tonen. Klik hier voor een korte video.
    De optie ‘Toon rechts’ is alleen op brede schermen beschikbaar. ‘Toon onder’ kan op alle schermformaten.
  • Er zijn meer landen toegevoegd voor als je cliënten uit het buitenland behandeld. Indien je het land wilt opslaan, schakel je deze optie in via Instellingen –> Dossier –> Cliënt instellingen –> vinkje zetten bij ‘Toon land veld’
  • Bij het toevoegen van een nieuwe cliënt vanuit de agenda wordt de ‘Intake datum’ vanaf nu op de datum van de eerste afspraak gezet. In een cliëntdossier kun je via de ‘Toon meer’ knop ook inzien wanneer het dossier is aangemaakt.

3. E-mail handtekening – NIEUW!

Je kunt nu een e-mailhandtekening instellen en deze gebruiken onder alle e-mailsjablonen. Tevens is het mogelijk je praktijklogo in deze e-mailhandtekening op te nemen. Dit zorgt voor een nog professionelere uitstraling!
Klik hier voor meer informatie over het instellen van de e-mail handtekening.

4. Berichten  – UITBREIDING

Er zijn diverse uitbreidingen aan de Berichten module doorgevoerd:

  1. Bericht zonder pincode
    Een bericht kan nu ook zonder pincode verstuurd worden. Hierdoor hoeft de ontvanger alleen op de link te klikken om het bericht te openen. Advies is om deze optie alleen te gebruiken als je geen privacygevoelige informatie verstuurd. Als je wel gevoelige informatie verstuurd stuur je het bericht met een pincode.
  2. Contactformulier
    Je kunt de Berichten module nu koppelen aan je website. Hierdoor kun je een beveiligd contactformulier op je website zetten, waarmee iedereen jou een beveiligd bericht kan sturen.
    Klik hier voor meer info.
  3. Facturen als beveiligd bericht sturen
    Ook je facturen kun je nu als een beveiligd bericht versturen. Op die manier wordt de factuur niet als bijlage verstuurd, maar ontvangt de ontvanger een beveiligd bericht met een link om de factuur-mail en de factuur zelf te kunnen openen.
    Klik hier voor meer info.
  4. Bericht opslaan als concept
    Je kunt een bericht nu opslaan als concept, zodat je het bericht later af kunt maken en verzenden.
  5. Berichten verwijderen
    Je kunt alle berichten (verstuurde en ontvangen) nu ook verwijderen.

5. Agenda – VERBETERINGEN

  • Bij het accepteren van een afspraakverzoek wordt nu een waarschuwing getoond als je een andere behandeling selecteert dan de door de cliënt gekozen behandeling.
  • Bij een overige afspraak kun je nu ook zien door wie deze is aangemaakt.
  • De filter mogelijkheden bij meerdere behandelaren en/of meerdere locaties zijn uitgebreid

6. Financieel – VERBETERINGEN

  • Vanuit een consult kun je nu voordat je de factuur aanmaakt een korting toevoegen.
  • In de financiele statistieken (Statistieken –> Financieel –> Toon meer) is het onderdeel Verwachte omzet aangepast naar ‘Nog te factureren’.
  • Bij een workshop kun je nu ook een afwijkende prijs per deelnemer instellen.
  • Indien je een koppeling hebt met een boekhoudprogramma, zie je meer details bij de facturen.
  • Het is nu mogelijk ook de naam van cliënten en debiteuren door te sturen naar het gekoppelde boekhoudprogramma.

7. Exact koppeling – NIEUW!

MijnDiAd kun je nu koppelen aan Exact online! Hiermee worden de omzetfacturen en betalingen automatisch in Exact online ingevoerd.

Klik hier voor meer info.

8. Vragenlijsten exporteren – NIEUW!

De antwoorden van de vragenlijsten kun je nu exporteren naar een Excel bestand. Hiermee kun je bijvoorbeeld een enquête houden en de reacties op de enquête eenvoudiger analyseren.

De exports maak je via Cliënten –> Meer opties –> Vragenlijsten exporteren.
Je kunt zelf kiezen of je de export met of zonder cliëntgegevens wilt maken.

8. Veel kleine verbeteringen doorgevoerd, onder andere:

  • Invoervelden voor bedragen kunnen nu alleen nog getallen bevatten.
  • Er worden meer acties in het Logboek vastgelegd. Het Logboek kun je vinden aan de rechterkant in de onderkant-balk in MijnDiAd.
  • In het zoekvenster linksboven wordt nu getoond als een cliënt status inactief heeft.
  • Therapeuten met het NIBIG standaardpakket krijgen vanaf nu 10% korting op het MijnDiAd abonnement.

Heb je vragen over deze update? We horen het graag! Neem gerust contact met ons op.

Helaas, de link om uw omgeving aan te maken is verlopen of niet geldig. Wanneer u uw omgeving al heeft geactiveerd ga dan naar [uwpraktijknaam].mijndiad.nl.

Opnieuw probeer-omgeving aanvragen

Probeer 14 dagen geheel vrijblijvend!

  • Stap 1:
    Gegevens invullen
  • Stap 2:
    Omgeving aanmaken
Wat is uw voor- en achternaam? Gelieve een geldige voor- en achternaam in te voeren.
Wat is uw e-mailadres? Gelieve een geldig e-mailadres in te voeren.
Om verder te gaan dient u akkoord te gaan met de privacyverklaring.

Nog één stap verwijderd van 14 dagen geheel vrijblijvend proberen!

Wat is uw bedrijfsnaam? * Gelieve een bedrijfsnaam in te voeren.
Welk web-adres wilt u voor MijnDiAd gebruiken? *
https://
.
Dit web-adres gebruikt u om in te loggen op uw eigen MijnDiAd omgeving.
Vul hier het gewenste wachtwoord in * Minimaal 7 tekens met hierin minimaal 1 hoofdletter, 1 kleine letter en 1 cijfer
Vul het wachtwoord nogmaals in *
Wat is uw telefoonnummer?