De afgelopen maanden hebben we achter de schermen hard gewerkt aan een volledige nieuwe ‘achterkant’ van MijnDiAd. Dit om voorbereid te zijn op een toenemend aantal klanten. Daarnaast hebben we direct een behoorlijk aantal verbeteringen doorgevoerd, deze staan per categorie ingedeeld en hieronder beschreven.

1. Agenda / consulten

  • Bij het aanpassen van de begintijd van een afspraak verandert de eindtijd vanaf nu vanzelf mee. Als bijvoorbeeld de begintijd wordt aangepast van 13.00 naar 13.30 dan verandert de eindtijd vanzelf mee van 14.00 naar 14.30.
  • Bij het aanpassen van de behandeling op consultniveau verandert de eventuele ingestelde code (bijvoorbeeld prestatiecode) nu goed mee

2. Cliënten

  • Om makkelijker gegevens te kunnen delen met andere zorgverleners hebben we de mogelijkheid toegevoegd om een brief met hierin de cliënt informatie en rapportages van de consulten te downloaden. Klik op ‘Brief downloaden’ om een Word-bestand aan te maken met hierin de cliëntgegevens
    brief downloaden
  • Eventuele extra velden die op cliëntniveau zijn ingesteld (zoals bijvoord Contactpersoon) worden nu ook aan de cliënt getoond nadat ze op de uitnodigingslink hebben geklikt.
  • Achter de geboortedatum wordt vanaf nu de leeftijd van de cliënt getoond

3. Facturatie

  • Via ‘Declareer afspraken’ is nu direct te zien welke cliënten een geprinte nota willen ontvangen. Op die manier kunnen nota’s ‘s ochtends vóór de consulten al geprint worden.
  • Het aantal stappen om een factuur vanuit een consult te maken is nog verder teruggebracht. Klik op ‘Maak nota’ en het voorbeeld wordt getoond. Klik vervolgens op ‘Nota printen’ of op ‘Versturen per e-mail’. Klaar!
    factuur maken voorbeeld
  • Het aanmaken van nota herinneringen is verbeterd waardoor het versturen van herinneringen duidelijker is geworden.
    factuur, nota herinnering
  • Bij het aanmaken van een herinnering wordt nu altijd het meest recente adres en e-mailadres van de cliënt gebruikt.
  • Verschillende verbeteringen om het importeren van banktransacties duidelijker te maken
  • Bij het aanpassen van de BTW instellingen van een behandeling worden de nieuwe ingestelde waarden gebruikt voor alle consulten die nog niet gefactureerd zijn
  • We hebben een nieuwe methode voor factuursjablonen. Dit betekent dat nieuwe klanten kunnen kiezen uit een aantal standaard factuursjabloon. Voor bestaande klanten hebben we de eigen sjablonen overgezet. Dit kan betekenen dat uw factuursjabloon er een klein beetje anders eruit ziet dan voorheen.

5. Kosten

  • Er wordt een waarschuwing gegeven als het ingevoerde BTW bedrag mogelijk onjuist is
  • Het is nu mogelijk een gekoppeld bonnetje / factuur te verwijderen

6. Rapportage overzicht

  • Het rapportage overzicht is nu instelbaar op factuurstelstel of kasstelsel. De grafieken worden op basis van de keuze aangepast: factuurstelsel toont de gegevens op basis van de factuurdatum, bij instellen op kasstelsel worden de gegevens getoond op basis van de betalingen.

7. Algemeen

  • De openstaande taken worden nu ook in het Dashboard getoond
  • Verschillende kleine problemen opgelost en optimalisaties doorgevoerd.

Heeft u vragen over deze releasenotes? We horen het graag! Neem via onderstaande button contact met ons op.

Neem contact op