Papieren vragenlijsten voor bijvoorbeeld de intake geven veel administratieve rompslomp. Het versturen, invullen en weer (digitaal) opslaan van de vragenlijsten in het cliëntendossier neemt vaak onnodig veel tijd in beslag.
Met digitale vragenlijsten en formulieren wordt dit alles een stuk eenvoudiger en bespaart u tijd op de praktijkadministratie. In dit artikel wil ik daarom uitleggen op welke manier er in MijnDiAd met digitale vragenlijsten gewerkt kan worden en wat de voordelen hiervan zijn.
Vragenlijst aanmaken
In MijnDiAd bent u vrij om uw eigen vragenlijst of formulier in te richten. Er zijn verschillende soorten antwoord-opties die u bij het maken van de vragenlijst kunt gebruiken. Denk aan een tekst-antwoord, of een bijvoorbeeld een meerkeuze-vraag. Nadat u de vragenlijst heeft ingericht, kan deze direct gebruikt worden in het cliëntdossier. De vragenlijsten kunt u zelf invullen om zo op een gestructureerde manier te rapporteren, maar u kunt ook de cliënt uitnodigen om de vragen te beantwoorden.
Antwoorden al beschikbaar vóór het eerste consult
In MijnDiAd kunnen cliënten uitgenodigd worden om de eigen gegevens (adres, contactgegevens etc) aan te vullen. De cliënt ontvangt op uw uitnodiging een e-mail met een link waarmee op een veilige online pagina de gegevens kunnen worden aangevuld. Op dezelfde plek kan ook een vragenlijst direct digitaal ingevuld worden. Dit is bijvoorbeeld handig om het intakeformulier toe te sturen en in te laten vullen.
Zodra de cliënt de vragen heeft beantwoord en verstuurd zijn ze direct in het MijnDiAd cliëntdossier beschikbaar. Zo kunt u de gegevens al vóór het eerste consult bekijken en heeft u tijdens het eerste consult de volledige aandacht voor de cliënt.
Vragenlijsten bijwerken
Indien de cliënt een aantal vragen nog niet beantwoord heeft, kunt u deze zelf in het cliëntdossier verder aanvullen of de antwoorden aanvullen.
Naast een intake vragenlijst kunnen er natuurlijk ook andere vragenlijsten gemaakt worden voor bijvoorbeeld voor de anamnese, een tussentijdse evaluatie of een klanttevredenheidsonderzoek.
Voordelen van digitale vragenlijsten en formulieren
- Geen (onleesbare) papieren vragenlijsten, maar een gestructureerde vragenlijst rechtstreeks in uw dossier
- Veilige manier om de cliënt antwoorden te laten geven (invullen op een beveiligde online pagina)
- U kunt een nieuwe cliënt direct een vragenlijst sturen zodat u al vóór het eerste consult een beeld heeft van de klachten en voorgeschiedenis
- Alle vragenlijsten zijn 24/7 beschikbaar en worden automatisch geback-upped
- Een kleine aanpassing of een vraag toevoegen aan een vragenlijst is zo gedaan
Kortom, het geeft u gemak en het bespaart tijd. Heeft u al MijnDiAd en wilt u aan de slag met de vragenlijsten? Bekijk het volgende artikel met uitleg over het instellen van de vragenlijsten: Vragenlijsten gebruiken in MijnDiAd.
Heeft u nog geen MijnDiAd, maar wel interesse om dit eens uit te proberen? Vraag een geheel vrijblijvende probeer-omgeving aan via onderstaande knop.