Vandaag de dag is het heel belangrijk om online zichtbaar en vindbaar te zijn. Je nieuwe cliënten zoeken je op het web. Uiteraard is mond-tot-mond reclame ook nog steeds heel belangrijk maar een goede vindbaarheid is zeker gewenst. Want wie zoekt er nou niet op het internet naar informatie?

Komt jouw website goed naar voren in Google? Dan ben je goed op weg. Komt jouw website ergens op pagina 10 dan heeft jouw website maar ook jouw Google Mijn Bedrijf nog wat aandacht nodig.

Website Design

Voldoet jouw website aan de laatste criteria? Of heeft jouw website een (kleine) update nodig?

Een aantal aandachtspunten voor jou op een rij:

  • Zijn je teksten en informatie nog up-to-date? Kloppen je teksten nog met je praktijk, of heb je in de loop van de tijd wijzigingen doorgevoerd?
  • Doen al je doorlinken het nog naar behoren? Kunnen cliënten gelijk bellen als ze op je telefoonnummer klikken? Of kunnen cliënten jou direct mailen wanneer ze op je e-mailadres klikken?
    Maak het de cliënt gemakkelijk. Er is niets vervelender als je contact wilt hebben met een praktijk en je eerst moet knippen en plakken voordat je de praktijk kunt bereiken. Gemak dient de mens!
  • Is je website beveiligd? Gebruikt jouw website https dan zit je doorgaans goed. Zo niet, neem dan contact op met je hostingspartij of webbouwer.
  • Is jouw website op alle schermformaten te bekijken? Iedereen zoekt vandaag de dag voornamelijk op zijn telefoon naar informatie. Want zeg nou zelf, je telefoon is toch eigenlijk je hele computer in het klein?

Moet jij nog beginnen aan je website en zie je door de bomen het bos niet meer? Of is jouw website toe aan een opfrisbeurt of zelfs vervanging? Klik hier voor de mogelijkheden die onze partner SvB Advies aanbiedt.

Google Mijn Bedrijf

Ik zei het net al even, als je website niet goed gevonden wordt is het verstandig je website te updaten. Maar vergeet hierin ook niet je Google Mijn Bedrijf. Er zijn heel veel ondernemingen die Google Mijn Bedrijf vergeten. Maar wie laat nou een gratis mogelijkheid tot adverteren en zichtbaarheid schieten? Dus claim vandaag nog je Google Mijn Bedrijf en werk je gegevens bij.

Wat een mooi pluspunt is aan Google Mijn Bedrijf, je kunt je cliënten vragen een Google review te schrijven. Hierdoor gaat Google je praktijk meer waarderen en word je hoger in de zoekresultaten geplaatst. Dus wacht niet te lang met het claimen van je praktijk!

Social Media

Facebook, Instagram en LinkedIn zijn mooie platforms om jouw product en/of diensten onder de aandacht te brengen. Je kunt dit met betaalde advertenties doen of juist niet betaald. SvB Advies werkt zoveel mogelijk met niet-betaalde content. De ervaring leert dat wanneer je er voor zorgdraagt dat je voldoende gezien wordt, de olievlek vanzelf gaat verspreiden. Uiteraard is een betaalde advertentie tussendoor geen overbodige luxe maar dit is zeker niet noodzakelijk.

Heb jij voor je praktijk al je Facebook Bedrijfspagina aangemaakt? Heb je al je gegevens ingevoerd en vertel je over jouw praktijk?

Wanneer je ervoor zorgt dat je Facebook Bedrijfspagina, Google Mijn Bedrijf en je Website overeen komen word je door Google meer gewaardeerd. Uiteraard heeft het gebruik van je Social Media hier ook mee te maken. Hoe vaak zet jij berichten op je Facebook Bedrijfspagina? Hoe ga jij om met Social Care? Enz.

SvB Advies biedt een totaal starterspakket aan waarin zij jouw Social Media en Google Mijn Bedrijf scannen en goed zetten. Voor meer informatie verwijzen wij je naar de website van SvB Advies.

Integrale Zorg

Integrale Zorg is een gebied waarin de verschuivingen en veranderingen niet op één hand te tellen zijn. Door onze verbinding met de Integrale Zorg zijn wij op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. De eisen en wetten waar je als therapeut aan dient te voldoen zijn bij ons bekend.

Heb je vragen of je bepaalde informatie juist wel of niet moet vermelden op je website of Social Media? Of dat je voldoet aan een bepaalde eis of wet? Dan adviseert SvB Advies je graag. Neem contact op met SvB Advies voor meer informatie over wat zij voor jou kunnen betekenen.

 

Deze gastblog is geschreven door Soraya van Beek van SvB Advies.

Soraya is jaren werkzaam geweest als operationeel manager binnen een Academie en Beroepsvereniging in de Integrale Zorg. In deze periode heeft ze veel ervaring opgedaan op het gebied van zichtbaar en vindbaar zijn zonder veel kosten.
In maart 2019 is ze gestart met haar eigen onderneming, waarbij haar doel is de ondernemers te ondersteunen om gebruik te maken van de kracht van internet.

Helaas, de link om uw omgeving aan te maken is verlopen of niet geldig. Wanneer u uw omgeving al heeft geactiveerd ga dan naar [uwpraktijknaam].mijndiad.nl.

Opnieuw probeer-omgeving aanvragen

Probeer 14 dagen geheel vrijblijvend!

  • Stap 1:
    Gegevens invullen
  • Stap 2:
    Omgeving aanmaken
Wat is uw voor- en achternaam? Gelieve een geldige voor- en achternaam in te voeren.
Wat is uw e-mailadres? Gelieve een geldig e-mailadres in te voeren.
Om verder te gaan dient u akkoord te gaan met de privacyverklaring.

Nog één stap verwijderd van 14 dagen geheel vrijblijvend proberen!

Wat is uw bedrijfsnaam? * Gelieve een bedrijfsnaam in te voeren.
Welk web-adres wilt u voor MijnDiAd gebruiken? *
https://
.
Dit web-adres gebruikt u om in te loggen op uw eigen MijnDiAd omgeving.
Vul hier het gewenste wachtwoord in * Minimaal 7 tekens met hierin minimaal 1 hoofdletter, 1 kleine letter en 1 cijfer
Vul het wachtwoord nogmaals in *
Wat is uw telefoonnummer?