Als (zelfstandig) therapeut of coach werk je zeer waarschijnlijk met een patiëntendossier. Zo
niet, lees dan deze blog over alle voordelen. Zo ja? Mooi, maar is je patiëntendossier ook
praktisch ingericht? In deze blog geven we tips voor het efficiënt bijhouden van een digitaal
patiëntendossier.

Zorg voor een compleet patiëntendossier

Allereerst is het belangrijk om te weten wat je wilt verzamelen om de behandeling van een cliënt zo goed en compleet mogelijk bij te houden. Onderdelen van een patiëntendossier zijn de intakegegevens, consultrapportages, correspondentie met de cliënt of andere zorgverleners, ingevulde vragenlijsten, metingen en eventueel foto’s en video’s.

Digitaal patiëntendossier vs. papier

Hoe je een patiëntendossier bijhoudt, is in Nederland niet wettelijk bepaald. Kies je voor dossiervoering op papier? Print dan alle documenten, rapportages en correspondentie uit en bewaar ze in mappen. Een digitaal patiëntendossier, zeker als je met praktijksoftware werkt, is daarentegen veiliger en efficiënter. Zo ben je niet afhankelijk van een fysieke locatie en voorkom je dat gegevens verloren kunnen gaan bij brand of inbraak.

MijnDiAd

Veilige opslag en privacy

Door te werken met patiëntenadministratie software, bescherm je de gegevens van patiënten. Back-ups en nieuwe updates worden automatisch gemaakt en geïnstalleerd. Zo hoef je daar zelf niet meer aan te denken. Bovendien bewaak je met kwalitatieve praktijksoftware de privacy van je cliënten. Hiermee kun je bij controle altijd aantonen dat je aan de AVG-wetgeving voldoet.

Gegevens binnen handbereik

Als therapeut of coach ben je druk genoeg. Het laatste wat je wilt, is tijd verliezen aan het zoeken naar gegevens. Met een digitaal patiëntendossier heb je alles binnen no time bij de hand. Even snel iets opzoeken terwijl je niet op de praktijk bent? Als je gebruik maakt van slimme praktijksoftware kun je dossiers ook inzien via laptop, tablet of smartphone.

Wissel informatie makkelijk uit

Informatie sturen naar een cliënt of relatie kan via e-mail. Veel praktischer is een digitaal patiëntendossier delen door toegang te verlenen tot (bepaalde) onderdelen. Ook als je op vakantie gaat en een collega jouw praktijk waarneemt, is het wel zo handig om dossiers eenvoudig uit te wisselen. Met patiëntenadministratie software ben je verzekerd van een
makkelijke overdracht.

Direct aan de slag met praktijksoftware?

Wil je cliëntgegevens, rapportages en bestanden digitaal en veilig opslaan? En kennismaken met veel meer handige functies voor je praktijk? De praktijksoftware van MijnDiAd neemt al je dagelijkse administratie uit handen. Ontdek of onze software bij je past en probeer het 14 dagen gratis en vrijblijvend uit.

Handboek voor complementaire praktijkvoering

Wil jij handige, concrete tips voor het professionaliseren van jouw praktijk? Sta jij bijvoorbeeld stil bij de marketing, omgang met privacy, beveiliging en andere onderwerpen die niet je vak zijn, maar wel op orde moeten zijn?

Helaas, de link om uw omgeving aan te maken is verlopen of niet geldig. Wanneer u uw omgeving al heeft geactiveerd ga dan naar [uwpraktijknaam].mijndiad.nl.

Opnieuw probeer-omgeving aanvragen

Probeer 14 dagen geheel vrijblijvend!

  • Stap 1:
    Gegevens invullen
  • Stap 2:
    Omgeving aanmaken
Wat is uw voor- en achternaam? Gelieve een geldige voor- en achternaam in te voeren.
Wat is uw e-mailadres? Gelieve een geldig e-mailadres in te voeren.
Om verder te gaan dient u akkoord te gaan met de privacyverklaring.

Nog één stap verwijderd van 14 dagen geheel vrijblijvend proberen!

Wat is uw bedrijfsnaam? * Gelieve een bedrijfsnaam in te voeren.
Welk web-adres wilt u voor MijnDiAd gebruiken? *
https://
.
Dit web-adres gebruikt u om in te loggen op uw eigen MijnDiAd omgeving.
Vul hier het gewenste wachtwoord in * Minimaal 7 tekens met hierin minimaal 1 hoofdletter, 1 kleine letter en 1 cijfer
Vul het wachtwoord nogmaals in *
Wat is uw telefoonnummer?